Dalczego extreme? Bo dla klasy licencja organizator przewidzial aż 7 godzin wyscigu w ciągu 2 dni. Masakra jakas czy cos? Zawody dla twardzieli, którzy mogą wygrać sporo kasy, nawet w klasie Amator, czyli bez licencji. Przeczytajcie info organizatora i zglaszajcie się.W lipcu na terenie Ośrodka Sportów Motorowych Speed Star odbędą się największe w tym sezonie zawody typu cross country dla motocyklistów i quadowców . W terminie 24/25.07.2010 zawodnicy będą walczyli podczas „Speed Star Cup” na ponad 7 km pętli o pierwsze miejsce na podium! Zwycięzca będzie mógł zgarnąć 3000 zł. Przyjechać może każdy! Zaplanowaliśmy osobne klasy dla Amatorów bez licencji jak i dla zawodników, którzy takie uprawnienia już mają. Będzie dużo jazdy (od świtu do późnych godzin wieczornych) oraz mnóstwo atrakcji zarówno dla uczestników jak i kibiców.
Regulamin Uzupełniający
Speed Star Cup
24/25.07.2010
Ośrodek Sportów Motorowych „Speed Star” w Sobieńczycach
I. Organizator:
Gdański Auto Moto Klub
Adres: 80-018 Gdańsk, ul. Trakt Św. Wojciecha 253
tel. +48 776 22 56
fax. +48 776 22 01
tel. kom. +48 509 344 079
e-mail: klub@gamk.pl lub martab@univerplaracing.eu
Miejsce zawodów: Sobieńczyce, gmina Krokowa
II. Osoby urzędowe:
Sędzia zawodów Daniel Szwemin
Dyrektor zawodów Marian Zupa
Kierownik biura Ilona Błaszczyk
Kierownik trasy Maciej Jachnicki
Kierownik Startu/Meta Krzysztof Makurat
Kierownik Komisji Technicznej Stanisław Olszewski
Kierownik Parku Maszyn
Kierownik Chronometrażu Grzegorz Ostrowski
Lekarz zawodów FALCK
III. Zgłoszenia i wpisowe:
Termin zgłoszenia do zawodów:
I termin – do 10 lipca 2010 – wysokość wpisowego
400 zł – klasa licencja,
200 zł – klasa amator
II termin – po 10 do dnia zawodów – wysokość wpisowego
500 zł – klasa licencja,
300 zł – klasa amator
Zgłoszenia na obowiązujących drukach dla zawodów Cross Country – załącznik nr 1.
Wpisowe należy wpłacać na konto:
Univerpal Racing Sp. z o.o., ul. Batalionów Chłopskich 23/6, 81-415 Gdynia
43 1060 0076 0000 3270 0000 1245
UWAGA! W biurze zawodów należy przedstawić dowód wpłaty wpisowego!
IV. Biuro zawodów
Czynne
w dniu 23.07.2010 od godz. 14:00 do godz. 20:00
w dniu 24.07.2010 od godz. 7:30 do 20:00
w dniu 24.07.2010 od godz. 7:30 do końca zawodów
V. Numery startowe
Obowiązują numery startowe zgodnie z zasadami Cross Country. Wpisanie posiadanego numeru startowego jest obowiązkowe.
Zawodnicy, którzy nie mają nadanego numeru na rok 2010 otrzymają go w biurze zawodów. Organizator dla tych zawodników przygotuje numery razem z odpowiednim tłem.
Zawodnik, który posiada numer startowy a nie wpisze go na kartę zgłoszeniową zostanie obciążony karą finansową w wysokości 20 zł.
Wykaz zgłoszonych zawodników wraz z numerami startowymi będzie na bieżąco aktualizowany na stronie www.speed-star.pl
VI. Motocykle - klasy i czas trwania wyścigów
Klasa Open Moto Licencja- wiek od 14 lat, licencja A lub B motocross lub enduro, motocykl: 2T do 500 ccm lub 4T do 650 ccm, długość wyścigu :
I dzień 2 x 2 godz.
II dzień 2 x 1,5 godz.
Klasa Open Moto Amator- wiek od 14 lat, bez licencji (obowiązek zdania egzaminu na certyfikat) motocykl: 2T do 500 ccm lub 4T do 650 ccm, długość wyścigu :
- I dzień 1 x 1,5 godz.
- II dzień 1 x 1 godz.
VII. Quady – klasy i czas trwania wyścigów
Klasa Open Quad Licencja – pojazdy czterokołowe z napędem na tylną oś (2K), pojemność do 750 ccm, wiek zawodnika od 14 roku życia, obowiązek posiadania licencji A lub B motocross lub enduro. Dodatkowo w klasie tej będą klasyfikowani zawodnicy na pojazdach czterokołowych z napędem na dwie osie o pojemności do 1000 ccm, wiek zawodnika od 17 roku życia, obowiązek posiadania licencji A lub B motocross lub enduro. Jeżeli do zawodów zgłosi się powyżej 15 zawodników na quadach 4K będą mieli osobną kwalifikację jednak będą jechali we wspólnym wyścigu z klasą Open Quad Licencja, i zostaną odpowiednio przyjęte nazwy klas: Quad 2K Licencja oraz Quad 4K Licencja.
Długość wyścigów:
I dzień 2 x 1,5 godz.
II dzień 2 x 1 godz.
Klasa Open Quad Amator - pojazdy czterokołowe z napędem na tylną oś (2K), pojemność do 750 ccm, wiek zawodnika od 14 roku życia, bez licencji - obowiązek zdania egzaminu na certyfikat. Dodatkowo w klasie tej będą klasyfikowani zawodnicy na pojazdach czterokołowych z napędem na dwie osie o pojemności do 1000 ccm, wiek zawodnika od 17 roku życia, obowiązek posiadania licencji A lub B motocross lub enduro. Jeżeli do zawodów zgłosi się powyżej 15 zawodników na quadach 4K będą mieli osobną kwalifikację jednak będą jechali we wspólnym wyścigu z klasą Open Quad Amator i zostaną odpowiednio przyjęte nazwy klas: Quad 2K Amator oraz Quad 4K Amator.
Długość wyścigów:
I dzień 1 x 1,5 godz,
II dzień 1 x 1 godz.
VIII. Odbiór techniczny.
Odbędzie się zgodnie z harmonogramem czasowym zawodów. Do zawodów będą dopuszczone motocykle i quady spełniające wymogi RSM oraz Regulamin Zasad Rozgrywek Cross Country na 2010 rok.
IX. Odprawa zawodników
odbędzie się w dniu 24.07.2010 o godz. 8:30 przy maszynie startowej
X. Udział zawodników zagranicznych
Speed Star Cup są zawodami otwartymi dla zawodników zagranicznych.
XI. Trasa
O długości 3,5 km, szerokość od 4 do 10 m o różnorodnej nawierzchni. Odbioru trasy dokona sędzia zawodów dzień przed zawodami.
XII. Start i meta, strefa napraw.
Zgodnie z Regulaminem Ramowym Cross Country na rok 2010. Wszelkie prace naprawcze podczas trwania zawodów mogą się odbywać tylko na terenie strefy napraw na macie ekologicznej. Pomiędzy zawodami można serwisować w parku maszyn. Za brak maty ekologicznej zawodnik zostanie ukarany kara pieniężną w wysokości 200 zł. W przypadku niezapłacenia kary zawodnik taki zostanie wykluczony z zawodów. W parku maszyn obowiązuje prędkość 10 km/h. Przekroczenie tej prędkości będzie skutkowało kara czasową + 30 sek. ustaloną i nałożoną przez sędziego i dyrektora zawodów.
XIII. Klasyfikacja
Indywidualna dla wszystkich klas.
Warunkiem sklasyfikowania zawodnika w wyścigu jest pokonanie 50% ilości okrążeń zwycięzcy wyścigi i przejechanie linii mety. O kolejności na mecie przy takiej samej ilości okrążeń decyduje kolejność przekroczenia linii mety. Warunkiem przyznania nagród finansowych jest udział w klasie licencji min 20 zawodników a w klasie amator 30 zawodników. Przy nieosiągnięciu wymaganego minimum nagrodą będą puchary oraz nagrody rzeczowe w ramach możliwości organizatora.
XIV. Wyniki
Nieoficjalne wyniki będą wywieszone na tablicy ogłoszeń przy biurze zawodów 10 minut po każdym wyścigu a wyniki oficjalne 30 minut po wywieszeniu nieoficjalnych wyników.
XV. Nagrody
W każdej klasie wręczone zostaną puchary za trzy pierwsze miejsca a ponadto nagrody finansowe w przypadku sklasyfikowaniu ponad 20 zawodników w klasie:
Open Moto Licencja Open Moto Amator
I miejsce 3 000 PLN 2 000 PLN
II miejsce 2 000 PLN 1 000 PLN
III miejsce. 1 000 PLN 500 PLN
Open Quad Licencja Open Quad Amator
I miejsce 3 000 PLN 2 000 PLN
II miejsce 2 000 PLN 1 000 PLN
III miejsce. 1 000 PLN 500 PLN
Nagrody otrzymają zawodnicy, którzy zdobyli największą ilość punktów z dwóch dni.
XVI. Protesty
Każdy protest musi być zgłoszony na piśmie i poparty obowiązującą kaucją zwrotną w przypadku uznania protestu. Protesty powinny być zgłoszone do Biura zawodów do Dyrektora zawodów nie później niż:
15 minut po zakończeniu zawodów – w sprawach motocykli/quadów, paliwa, zachowania się zawodników na trasie itp.;
30 min po ogłoszeniu nieoficjalnych wyników – jeżeli protest dotyczy wyników.
Protest może zgłosić wyłącznie kierownik ekipy lub zawodnik na obowiązującym druku dostępnym w biurze zawodów. Protest złożony przez inne osoby nie będzie rozpatrywany. Kaucja za złożenie protestu wynosi 200 zł. Jeżeli protest powoduje demontaż silnika wysokość kaucji wynosi 600 zł dla motocykli i 1 000 zł dla quadów. Jeżeli wskutek przyjętego protestu zajdzie konieczność demontażu niektórych elementów motocykla, dokonuje go zawodnik przeciwko któremu złożono protest lub jego mechanik w obecności Sędziego Zawodów i Kierownika Komisji Technicznej w miejscu wskazanym przez Organizatora Zawodów. W przypadku odrzuceniu protestu kaucje otrzymuje zawodnik przeciwko któremu złożony był protest.
XVII. Ubezpieczenie zawodów.
Zawody są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej (OC) a osoby funkcyjne uczestniczące w organizacji zawodów od następstw od nieszczęśliwych wypadków (NNW). Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za ewentualne szkody i straty tak w stosunku do zawodników i ich mienia jak i za spowodowane przez nich pośrednio lub bezpośrednio szkody i starty w stosunku od osób trzecich i ich mienia.
XVIII. Postanowienia końcowe
Zawody będą organizowane zgodnie z Regulaminem Ramowym do Zasad Rozgrywek Cross Country na 2010 rok i niniejszym Regulaminem Uzupełniającym oraz załączonym Harmonogramem Zawodów. We wszystkich sprawach nie ujętych niniejszym regulaminem zastosowania mają przepisy RSM.
Zatwierdzono przez GKSM Dyrektor Zawodów
w dniu …...........................
Harmonogram zawodów
Speed Star Cup
23/25.07.2010
23.07.2010 – piątek
14:00 – 20:00 otwarcie biura zawodów, kontrole administracyjne
14:30 – 20:00 kontrola techniczna
15:00 odbiór trasy przez sędziego zawodów
24.07.2010 – sobota
7:000 do końca zawodów otwarte biuro zawodów
7:30 odprawa zawodników
8:00 – 10:00 I wyścig Moto Open Licencja (2 godz.)
10:30 – 12:00 I wyścig Quad Open Licencja (1,5 godz.)
12:30 – 14:00 I wyścig Moto Open Amator (1,5 godz.)
14:30 – 15:30 I wyścig Quad Open Amator (1 godz.)
16:00 – 18:00 II wyścig Moto Open Licencja (2 godz.)
18:30 – 20:00 II wyścig Quad Open Licencja (1,5 godz.)
25.07.2010 – niedziela
7:00 do końca zawodów otwarte biuro zawodów
8:00 – 9:30 III wyścig Moto Open Licencja (1,5 godz.)
10:00 – 11:00 III wyścig Quad Open Licencja (1 godz.)
12:00 – 14:00 II wyścig Moto Open Amator (1 godz.)
14:30 – 15:30 II wyścig Quad Open Amator (1 godz.)
16:00 – 17:30 IV wyścig Moto Open Licencja (1,5 godz.)
18:00 – 19:00 IV wyścig Quad Open Licencja (1 godz.)
19:30 uroczysta ceremonia wręczania pucharów oraz nagród finansowych
czwartek, 8 lipca 2010
Speed Star Cup 2010 czyli extreme XC w Sobieńczycach
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
dnia 24 lipca oglądałem zawody. przygotowanie toru do jazdy pomimo często padającego profesjonalne. Zabezpieczenie zawodów przez organizatora profesjonalne. Otoczenie czyli miejsca parkingowe, toalety, gastronomia jak na polskie warunki bardzo dobrze zorganizowane. Żałuję, iż z wielu względów - prawdopodobnie niewłaściwy termin zawodów, nie stosowanie punktacji do klasyfikacji, wysokie startowe 400 i 200 zł. - była mała ilość startujących. Brak było żetelnej informacji np. do której godziny zostanie przesunięty start. Myślę, iż gdyby co pół godziny była podawana informacja o sytuacji przez głośniki nie byłoby poczucia, że nad tym nikt nie panuje i jak zwykle wychodzi polska siermięga. Podczas samych zawodów informacje płynące z głośników były zbyt ciche na tle głośnej muzyki były słabo słyszalne. Podającemu informacje prawdopodobnie udzieliła się deszczowa pogoda. Brak było w nich energii, robienia "atmosfery". Ogólnie obiekt robi bardzo pozytywne wrażenie, jest się czym pochwalić.
OdpowiedzUsuń