środa, 31 marca 2010

Mistrzostwa Polski Enduro 2009 w Opolu

Jak juz wspominalismy, 16 i 17 maja przebywalismy na opolszczyznie. Zawody te okazaly sie dla nas mniej szczesliwe niz Piekoszow. Skandalem imprezy okazaly sie bardzo solidnie przetrenowane proby, za co odpowiedzialnosc spada niestety na organizatora. W efekcie zawodnicy z dalszych okolic kraju nie byli w stanie nawiazac skutecznej rywalizacji z zawodnikami ze Slaska. Oto jak incydent opisuje Artur Lukasik w swojej relacji:

"Regulamin Sportu Motocyklowego stanowi:
12.14. Testy specjalne

Rodzaj i ilosc testow specjalnych musi byc podana w regulaminie uzupelniajacym zawodow. Polozenie i dlugosc testow musi byc ogloszona 24 godziny przed ich rozgrywaniem. Trening na trasach testow jest zabroniony i karany wykluczeniem.

W Opolu obydwa testy byly przejezdzone do spodu. W twardej kamienistej ziemi byly wybite koleiny glebokie na kilka centymetrow. To oznacza, ze trase testu trenowalo co najmniej kilkunastu zawodnikow i to dosc intensywnie.(...)

Taka sytuacja ma dwa bardzo wazne nastepstwa:

♦ Nie stosowanie sie do zasad i regulaminu tego sportu niszczy ducha rywalizacji, a wiec zniecheca zawodnikow do brania udzialu w zawodach. To dziala na niekorzysc Enduro gorzej niz jakiekolwiek potkniecia organizacyjne.

♦ Przyjezdzajaca na zawody z calej Polski, liczna grupa zawodnikow zostaje przez organizatora potraktowana jak dostarczyciele wpisowego w grze, ktorej wynik zostal juz ulozony. Nikt jednak nie lubi byc lekcewazony i jezeli organizatorzy zawodow oraz nadzor z ramienia GKSM nie beda w stanie sprawic aby zawody byly rozgrywane w duchu fair play, wowczas na zawody Enduro bedziemy jezdzic za granice.(...)"

Powyzsza wpadka zadecydowala o negatywnym postrzeganiu wcale niezlych zawodow. Organizator przygotowal ciekawe proby oraz odpowiednio dluga trase. Rowniez czas i ilosc prob odpowiadaly randze zawodow Mistrzostw Polski - zawodnicy notowali 25-30 min czasu testow specjalnych z dnia.

Wyniki w naszych klasach uksztaltowaly sie nastepujaco:

Junior

1. Jakub Strzelczyk (Hawi Racing Team Opole)

2. Patryk Bielec (KTM Novi)

3. Michal Lukasik (KKM Kwidzyn/eoracing.pl)

Weteran

1. Miroslaw Kowalski (SMK Krzeniow)

2. Grzegorz Chorodynski (Self Kielce)

3. Wojciech Szymkowski (CKM Cieszyn)

4. Artur Lukasik (KKM Kwidzyn/eoracing.pl)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz