środa, 26 stycznia 2011

Regulaminy na sezon 2011


Na stronie www.pzm.pl ukazały się regulaminy do zawodów motocyklowych szczebla centralnego na rok 2011. Niewiele się zmienia, ale jednak. Otóż wprowadzono do regulaminu Enduro klasę Hobby, rozgrywaną regionalnie. Oznacza to, że w tej klasyfikacji nie będzie sumy punktów zdobytych w sezonie, tylko zostaną wyłonieni triumfatorzy poszczególnych zawodów. Wydaje się, że to bardzo dobry pomysł. Wiadomo, że organizacja rajdu Enduro jest znacznie bardziej skomplikowana niż innych zawodów off roadowych, więc bardzo rzadko organizuje się rajdy strefowe czy klubowe. W zasadzie tylko KKM Wena z Kielc organizuje takie przedsięwzięcia. W nowym sezonie, przy okazji organizacji rajdów szczebla Mistrzostw Polski, zawodnicy klasy Hobby będą mogli walczyć o trofea, bez obaw, że nie odnajdą się wśród szybciej jeżdżących zawodników Pucharu i Mistrzostw Polski. W regulaminie Pucharu Polski w taki sposób opisano tę klasę:
Hobby
Motocykle o dowolnej pojemności i rodzaju silnika. Startować mogą zawodnicy z licencją C. W konkurencji tej nie jest prowadzona klasyfikacja całoroczna, a jedynie w poszczególnych zawodach. Decyzja o rozgrywaniu tej konkurencji, w danych zawodach należy do organizatora, i powinna być podana w regulaminie uzupełniającym zawodów.


Pewną ciekawostką jest fakt wprowadzenia od sezonu 2011 nowego typu licencji A ( karta magnetyczna z chipem), która – jak zrozumiałem – upoważnia posiadacza do startu we wszystkich trzech konkurencjach off roadowych – Enduro, Cross Country i Motocross. Inicjatywa wprowadzenia jednej licencji w tych trzech konkurencjach już od jakiegoś czasu przebijała się do świadomości grona GKSM. Dobrze, że ją wprowadzono, bo takie uproszczenie może poprawić frekwencję podczas zawodów o Mistrzostwo Polski.

W regulaminach Cross Country zasadniczych zmian nie ma. Zachęcam wszystkich do lektury, bo znajomość regulaminu jest istotnym czynnikiem pomagającym osiągać lepsze rezultaty. Aha, ci, którzy zdziwią się czytając w regulaminie XC, że max głośność motocykla w sezonie 2011 to 115dB ( +- 2dB), zdziwią się zupełnie słusznie. To jest pomyłka, bo 115 dB to jest głośność motocykla bez tłumika. Z pewnością zostanie to zmienione na zeszłoroczny limit głośności – 96 dB.

6 komentarzy:

  1. A jak jest w końcu z przynależnością klubową? Czy mogę jeździć w dwóch klubach? Np: CC w klubie A, a Enduro w klubie B ?
    Nie doczytałem się nigdzie na ten temat w regulaminie, a słyszałem że i tutaj mają być zmiany...

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć Piotrek,

    do tej pory nie słyszałem o żadnych zmianach. Licencja to jedno, przynależność klubowa to drugie.
    Myślę, że to nie ulegnie zmianie, bo kluby mają swoje preferencje co do rodzaju prowadzonych dyscyplin off road. Przypisanie zawodnika tylko do jednego klubu może przecież spowodować znaczący spadek frekwencji na zawodach.
    Pozdrawiam
    Artur

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak klasa hobby to już jakiś krok w przód ale liczba rund MP enduro to istny śmiech i nikt chyba mi nie zaprzeczy ?.
    Do tego wszystkiego jedno miejsce jest jeszcze nie podane, czyżby żaden klub nie chciał zrobić tej rundy?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście pięć eliminacji MP Enduro to niezbyt wiele. Jeszcze kilka lat temu GKSM zalecała minimum 7 eliminacji na sezon. No cóż, nie ma chętnych do organizacji zawodów Enduro - kłopotów dużo, a na wpływy dla klubu nie ma co liczyć. Radzą sobie tylko ci, którzy potrafią pozyskać finansowanie od sponsorów. Myślę, że z tym vacatem jest tak jak kolega napisał :-). Z drugiej strony jest lepeij niż w sezonie 2010, bo wtedy na pięć eliminacji jedna była XC.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wysłaliśmy już zapytanie do PZM w związku z przynależnością klubową. Lepiej sprawdzić to wcześniej gdyż nigdy nie wiadomo na jaki świetny pomysł wpadną w PZM. A powiem szczerze, słyszałem już o tym pomyśle od kilku osób. Gdy dostaniemy odpowiedź, poinformuję.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki. Zamieścimy informację.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń