wtorek, 25 października 2011

Zakończenie sezonu Cross Country Pucharu Morza Bałtyckiego


Zawody Cross Country Pucharu Morza Bałtyckiego przybrały nieoczekiwaną formę, charakteryzują się tym że niemalże każda runda jest jakąś ciekawostką. Sama lokalizacja rund jest już dużą atrakcją, poza Piłą rundy te były organizowane w Mielnie, Darłowie, Mirosławcu no i teraz ostatnie dwie odbędą się w malowniczej miejscowości Czaplinek na trasie Wałcz – Kołobrzeg, gdzie dnia 29.10 2011r. odbędzie się VIII runda Indywidualnych Mistrzostw Puchar Morza Bałtyckiego i 30.10.2011r. III runda Zespołowych Mistrzostw Pucharu Morza Bałtyckiego.

Trasa cross – country długości 3.5 km jest zlokalizowana na terenie przyszłego toru motocrossowego obok wsi Niwka, jadąc z Czaplinka trasą nr 20 w kierunku Mirosławiec, Złocieniec na obrzeżach miasta skręcić w lewo na Stare Kaleńsko.

Hitem tego sezonu stały się zespołowe mistrzostwa, które dostarczają wielu emocji uczestnikom i obserwatorom tych zawodów. Dotyczy to zarówno w klasie licencja jak i amator, z obserwacji widać że rywalizacja zespołowa przypadła do gustu zawodnikom. Zapraszamy również zawodników motocrossowych bo trasa jest bardziej motocrossowa niż cross – country więc na pewno będzie im odpowiadała. Wiemy że te zawody to nie 15 minut jazdy i crossowy boją się ale jest dowolna ilość zmian więc nie powinno być problemu a przy okazji mogą się sprawdzić w takiej formie zawodów.
Amatorzy nie posiadający licencje mogą przystąpić do egzaminu.

Po niedzielnych zawodach w malowniczo położonym nad jeziorem pałacu OSiR Stare Kaleńsko, odbędzie się uroczyste zakończenie sezonu Pucharu Morza Bałtyckiego i rozdanie pucharów mistrzowskich za sezon. W ośrodku tym jest zlokalizowana baza noclegowa zawodów po bardzo przystępnych cenach – 30,-zł od osoby. Ośrodek jest do dyspozycji już od piątku, istnieje możliwość wykupienia wyżywienia. W sobotę planujemy zorganizowanie nad wodą ogniska integracyjnego.
Więcej informacji na www.cross-atvpila.pl lub tel. 788 391 161
Gorąco zapraszamy.

Informacje i zamawianie noclegów oraz wyżywienia INDYWIDUALNIE pod numerem telefonu: 94 375 52 56, kom. 502 033 060, 502 033 070 – Pan Maciej Nowicki.

REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY
VIII Runda Mistrzostw Pucharu Morza Bałtyckiego
III Runda Zespołowych Mistrzostw Pucharu Morza Bałtyckiego
Cross Country
Czaplinek, 29/30.10.2011 r.

I. Organizator: Towarzystwo Motorowe „Drogbud Cross – ATV” Piła
Adres: 64-920 Piła, Al. Powstańców Wlkp. 201
Kontakt: tel./fax. (61) 2961947, tel. kom. 788 391 161 e-mail: waldemar.iracki@wp.pl
Strona internetowa www.cross-atvpila.pl , Urząd Miasta Czaplinek.

II. Założenia
Zawody odbywają się na zlecenie Gestora Pucharu którym jest Zarząd Okręgowy PZM w Szczecinie, zgodnie z Regulaminem Ramowym Mistrzostw Pucharu Morza Bałtyckiego w
Cross Country na 2011 rok.

III. Miejsce zawodów
Czaplinek, Tor cross – country jest zlokalizowany na terenie na terenie przyszłego toru motocrossowego i byłego urobiska kruszywa obok miejscowości Niwka ( jadąc z Czaplinka trasą nr 20 w kierunku Drawska Pomorskiego, po około 4 km skierować się na Stare Kaleńsko).

IV. Władze zawodów
Sędzia zawodów - Andrzej Gaszewski licencja P nr 97/02
Dyrektor zawodów - Waldemar Iracki licencja P nr 103/02

Koordynator ds. organizacyjnych - Krzysztof Czubak
Kierownik biura zawodów - Joanna Gazda
Kierownik komisji technicznej - Paweł Meres
Kierownik Parku maszyn - Arkadiusz Guzek
Kierownik trasy - Grzegorz Serówka
Kierownik start - meta - Dawid Pauszek
Kierownik chronometrażu - Paulina Iracka
Lekarz zawodów - Krzysztof Moks

V. Zasady rozgrywania zawodów
Zawodnicy zaczynają wyścig ze wspólnego startu systemem Le Mans. Koniec wyścigu jest sygnalizowany przez sędziego mety po upływie czasu podanego w niniejszym regulaminie. Zawodnik znajdujący się na trasie po upływie limitu czasu danego biegu, ma prawo dokończenie tego okrążenia i będzie ono mu zaliczone do końcowej klasyfikacji. Bieg zostanie zamknięty po upływie sumy dwukrotnego czasu ostatniego okrążenia zwycięzcy danego biegu, licząc od momentu przekroczenia przez niego linii mety. Po upływie tego czasu okrążenie to (ostatnie) danemu zawodnikowi nie będzie zaliczone.
Zawodnicy są klasyfikowani na podstawie zapisu ilości pokonanych okrążeń trasy. Przy równej ilości okrążeń liczy się łączny czas tych okrążeń. Klasyfikuje się tych zawodników, którzy zaliczą minimum l okrążenie trasy.
Zasady rozgrywania Zespołowych wyścigów w załączonym regulaminie.




VI. Nagrody
W każdej klasie puchary do trzeciego miejsca.

VII. Zgłoszenia
Zgłoszenia można dokonać elektronicznie na adres e-mail: zgloszeniezawody@wp.pl do dnia 12.10.2011r lub na oryginalnych drukach (do pobrania na naszej stronie www.cross-atvpila.pl ) w dniu zawodów, na jedna godzinę przed startem pierwszej klasy.

VIII. Wpisowe
Wpisowe do zawodów wynosi dla wszystkich klas - 100 zł. jeden dzień, 170zł. za dwa dni
Opłata za egzamin 50 zł plus 25 zł ubezpieczenie

IX. Biuro zawodów
Biuro zawodów czynne w dniu 15.10.2011r. od godz. 8.00 - do końca zawodów.
W biurze zawodów należy przedstawić następujące dokumenty:
 licencję C lub B i A ważną na 2011 rok
 certyfikat
 kartę zdrowia sportowca z aktualnym wpisem badań lekarskich
 wypełnioną kartę zgłoszenia do zawodów
 dokument tożsamości (tylko uczestnik bez licencji)
 zaświadczenie o zdolności od lekarza sportowego (tylko uczestnik bez licencji)
 zgodę rodziców lub opiekuna prawnego na udział w zawodach (tylko niepełnoletni uczestnik bez licencji).

Zawodnicy nie posiadający licencji C muszą przystąpić przed startem do egzaminu teoretycznego. Obowiązują zasady jak w pkt. III Regulaminu do Zasad Rozgrywek Cross Country na 2011r

X. Trasa
Długość 4000 m, szer. 6 -10 m, o nawierzchni piaszczysto trawiastej, przebiega trasą cross - country na przygotowywanym torze motocrossowym.

XI. Odbiór trasy
Przez sędziego zawodów odbędzie się o godz. 9.00 w dniu zawodów.

XII. Odbiór techniczny
Odbiory techniczne zostaną przeprowadzone zgodnie z RSM w godzinach podanych w harmonogramie czasowym zawodów.

XIII. Odprawa
Kierownicy ekip i zawodnicy- w parku maszyn wg zał. harmonogramu zawodów.

XIV. Park maszyn
Zlokalizowany w bazie zawodów. Mycie pojazdów w parku maszyn jest zabronione. W parku maszyn obowiązują maty środowiskowe pod pojazdy w miejscu ich serwisowania.

XV. Strefa napraw
Przy torze w okolicach parku maszyn znajduje się STREFA NAPRAW- miejsce wyznaczone przez organizatora do napraw oraz uzupełniania paliwa i płynów w czasie trwania wyścigu.
Na terenie STREFY NAPRAW może przebywać tylko zawodnik biorący udział w wyścigu i jeden jego mechanik. Uzupełnianie paliwa może się odbywać wyłącznie przy zgaszonym silniku. Podczas serwisowania w STREFIE NAPRAW obowiązuje wyposażenie jak w pkt. XIV.

XVI. Wyposażenie zawodnika
Zawodnicy muszą być wyposażeni zgodnie z RSM pkt.04.65 i 04.67. Numery startowe zostaną nadane przez organizatora wg kolejności zgłoszeń. Dopuszcza się motocykle odpowiadające normom przewidzianym w RSM. Ogumienie motocrossowe lub enduro. Obowiązuje kask
z aktualną homologacją.

XVII. Klasy biorące udział w zawodach:

- klasa Quad 2K młodzik - wiek od 10 do 14 lat, poj. do 200cc 2T i 250cc 4T, licencja C lub bez licencji, czas wyścigu 25 minut
- klasa Quad 2K - wiek od 15 lat, poj. do 750cc, licencja C lub bez licencji, czas wyścigu 1 godzina
- klasa Quad 4K - wiek od 17 lat, poj. do 1000cc, licencja C lub bez licencji, czas wyścigu 1 godzina
- klasa Quad Open - poj. do 1000cc, wiek od 15 lat dla 2K i od 17 lat dla 4K, licencja A i B, czas wyścigu 1 godzina;
- klasa Junior - wiek od 14 do 21 lat, motocykle o poj. do 250cc 2T i do 450cc 4T, licencja C lub bez licencji , czas wyścigu
1 godzina i 30 minut
- klasa Senior - wiek od 17 lat, motocykle o poj. powyżej 90cc 2T i 175cc 4T, licencja C lub bez licencji, czas wyścigu 1h i 30 minut
- klasa Licencja - wiek od 14 lat, motocykle o poj. od 125 2T lub od 250 4T,
licencja A i B, czas wyścigu 1 godzina i 30 minut
- klasa Weteran - wiek od 40 lat (od rocznika 1971), licencja A, B i C,
motocykle o poj. od 125cc, czas wyścigu 1 godzina i 30 minut

Klasę stanowi minimum czterech zawodników.

XVIII. Start:
Zawodnicy są zobowiązani do stawienia się na miejsce startu 10 minut przed startem i wyłączyć silnik. Kolejność startu wg założeń harmonogramu czasowego,
Start odbywać się będzie według procedury Le Mans z wyłączonym silnikiem. Na znak startera zawodnicy ustawieni na jednej linii, wyznaczonej przez startera dobiegają do pojazdów.
Start do pierwszego biegu wg załączonego harmonogramu zawodów.
Czas trwania wyscigu wg załączonego harmonogramu zawodów.

XIX. Udział zawodników zagranicznych
Dopuszcza się udział zawodników zagranicznych spełniających warunki niniejszego regulaminu.

XX. Wyniki
Nieoficjalne- 15 min. po każdym biegu.
Oficjalne- 30 min po wywieszeniu nieoficjalnych wyników.

XXI. Protesty
Zgłoszenia protestów zgodnie z RSM pkt. 11.6.

XXII. Ubezpieczenie
Zawody są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej OC a osoby funkcyjne od NNW. Organizator nie odpowiada za ewentualne straty i szkody w stosunku do zawodników i ich sprzętu jak i szkody oraz straty spowodowane bezpośrednio w stosunku do osób trzecich i ich mienia.




XXIV. Postanowienia końcowe
We wszystkich sprawach nie unormowanych niniejszym regulaminem zastosowanie maja przepisy Regulaminu Ramowego rozgrywek, RSM oraz komunikaty GKSM. Ostateczna interpretacja regulaminu pozostaje w gestii Sędziego Zawodów.
W przypadku odwołania zawodów z istotnych powodów takich jak nagłe załamanie pogody, katastrofy ekologicznej, zakłócenie porządku mogące zagrozić bezpieczeństwu zawodnikom i kibicom oraz podobne zdarzenia, nie powstałe z winy organizatora, organizatorzy nie będą ponosić żadnej odpowiedzialności wobec zawodników, a opłaty wpisowe nie będą zwrócone.






Zatwierdzone przez:
Gestor Pucharu Morza Bałtyckiego
ZO PZM w Szczecinie
dnia ...................
Dyrektor zawodów

Waldemar Iracki




























Zasady rozgrywek
Zespołowych Mistrzostw Pucharu Morza Bałtyckiego
Cross Country 2011r.




I. Zasady Mistrzostw

W sezonie 2011r. Odbędą się trzy rundy Zespołowych Mistrzostw Pucharu Morza Bałtyckiego.

II. Zespół

Zespól stanowi trzech zawodników z dowolnej klasy na motocyklach lub quadach, zwanych dalej pojazdami, startujących z jednym numerem startowym. Dopuszcza się zespół dwuosobowy za zgodą władz zawodów. Nie dopuszcza się zespołów mieszanych np. 2 motocykle + 1 quad itp. Zespół mogą stanowić zawodnicy z dowolną kategorią pojazdu. Zawodnik zgłoszony do mistrzostw w pierwszej rundzie nie może zmieniać zespołu. Jest to możliwe jedynie w przypadku rozpadu jego zespołu z którym przystąpił do rozgrywek. Zespół może w sezonie uzupełniać, nie zmieniać maksimum jednego zawodnika. Może również kontynuować swój skład w okrojonym składzie o jednego zawodnika, to dotyczy tylko zespołów które zaczęły mistrzostwa w trzyosobowym składzie. W przypadku rozpadu zespołu zawodnicy ci mogą wstąpić do innych zespołów.
Zespół otrzyma od organizatora jeden plastron z numerem, który zawodnicy muszą sobie przekazać podczas zmiany. Podczas wyścigu każdy zawodnik musi dokonać co najmniej jednej zmiany w strefie zmian. Czas zmian i ich ilość należy wyłącznie do strategii zespołu. Zespół mogą stanowić zawodnicy w/g podziału na rodzaj licencji i kategorię pojazdu - motocykl lub quad (podział klas poniżej). Zawodnicy zespołu mogą startować na jednym pojeździe lub każdy na swoim. Każdy zespół może występować pod dowolną ( nie obraźliwą i wulgarną) nazwą.

III. Klasy

Zespół Kat. I – licencja C, B, A wiek od 14 lat, pojazd quad
Zespół Kat. II – licencja C, wiek od 14 lat, pojazd motocykl
Zespół Kat. III – licencja B, A wiek od 14 lat, pojazd motocykl

IV. Sprzęt

Pojazdy po odbiorze technicznym muszą być zgłoszone do jednego z zespołów. Podczas wyścigu zawodnik może zmieniać sprzęt tylko w wyznaczonej przez organizatora strefie zmiany zawodnika zespołu. Pojazdy zgłoszone do zespołu muszą być wstawione do strefy zmiany co najmniej 10 min przed startem. Wyprowadzenie pojazdu lub wyjechanie nim po tym czasie ze strefy oznacza wycofanie go z zespołu. W razie defektu pojazdu na trasie zawodnik musi go dostarczyć do strefy zmiany we własnym zakresie, bez korzystania z obcej pomocy (dopchnąć lub dojechać). Zawodnik może skorzystać z obcej pomocy tylko w przypadku stwarzania zagrożenia dla innych uczestników wyścigu. Zawodnik gdy dostarczy zdefektowany pojazd do strefy napraw może go tam pozostawić i przejść do strefy zmiany by skorzystać z innego pojazdu swojego zespołu. Pojazd zdefektowany po naprawie przez mechanika może być ponownie wstawiony do strefy zmiany.





V. Strefa tankowania i napraw

Wszelkie naprawy oraz uzupełnienie płynów i paliwa w motocyklu mogą być dokonane tylko w wyznaczonej strefie tankowania i napraw. Wyjątek stanowią drobne naprawy na trasie w przypadku gdy nie jest możliwe dostarczenie przez zawodnika motocykla do strefy napraw, pod warunkiem że naprawy dokona sam zawodnik używając posiadanych lub dostarczonych mu części i narzędzi. W strefie tankowania i napraw może przebywać dwóch mechaników jednego zespołu. Wszelkie prace serwisowe mogą być dokonywane po ustawieniu motocykla na macie ekologicznej.

VI. Strefa zmian

W strefie zmian jest dokonywana zmiana zawodników zespołu lub motocykla. W strefie tej może przebywać tylko sędzia kontrolujący właściwość przebiegu zmian, osoby funkcyjne zawodów oraz zawodnik dający zmianę w zespole. Przy zmianie nie wolno zawodnikowi korzystać z żadnej pomocy z wyjątkiem wzajemnej pomocy zmieniających się zawodników. Przy wyjeździe ze strefy zmiany zawodnik musi udzielić pierwszeństwa zawodnikowi znajdującemu się na trasie.

VII. Klasyfikacja

Wszyscy zawodnicy danego zespołu otrzymuję równą ilość punktów za dane miejsce np. za zajęcie pierwszego miejsca przez zespół każdy zawodnik otrzymuje 25 pkt. itd.
Zespoły są klasyfikowane na podstawie zapisu ilości pokonanych okrążeń trasy stosownie do kolejności przekraczania linii mety. Klasyfikuje się te zespoły, które zaliczą minimum l okrążenie trasy wg poniższej tabeli punktowej.
M-ce 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Pkt 25 22 20 18 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Punkty te są zaliczane do klasyfikacji zespołowej i klubowej zawodnika.

VIII. Nagrody

Nagrody otrzymuje każdy zawodnik pierwszych trzech zespołów w każdej klasie.

IX. Postanowienia końcowe

Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu pozostaje w gestii Sędziego Zawodów.










HARMONOGRAM CZASOWY ZAWODÓW

Cross Country
Czaplinek, 29/30.10.2011 r.


1. Biuro zawodów czynne:
sobota/niedziela: 29/30.10.2011 – od godz 8.00 do końca zawodów
2. Odbiór trasy przez sędziego: godz. 9.00
3. odbiory techniczne:
sobota niedziela
kat. I (quady) 8.00 do 10.00 8.00 do 9.00
kat. II 9.00 do 10.30 8.00 do 10.00

4. Egzamin na certyfikat: 10.00

5. Odprawa zawodników w parku maszyn:
sobota godz. 10.30
6. Start:
sobota 29.10.2011

godz. 11.00 – kat młodzik – okrążenie zapoznawcze
godz. 11.05 – start – czas trwania wyścigu 25 min
godz. 11.50 - kat. I ( quady) – okrążenie zapoznawcze.
godz. 12.00 – start - czas trwania wyścigu 1 godzina
godz. 13.20 – kat. II (motocykle) – okrążenie zapoznawcze
godz. 13.40 – start – czas trwania wyścigu 1 godzina 30 minut

niedziela 30.10.2011r.

godz. 11.00 – kat zespoły – okrążenie zapoznawcze
godz. 11.20 – start zespołów, czas trwania wyścigu 3 godziny


W przypadku większej ilości zawodników w kat. I wyścig zostanie podzielony na dwie grupy które wystartują oddzielnie. Taka zmiana zostanie ogłoszona na odprawie zawodników.

Około godz 16.00 - w Ośrodku Wypoczynkowym Stare Kaleńsko - ogłoszenie wyników
i uroczyste rozdanie Pucharów Morza Bałtyckiego za sezon 2011



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz